Internetmarkedsføring

Internetmarkedsføring
Internetmarkedsføring kan generelt defineres som at generere salg og/eller fange kundeemner fra potentielle kunder, der surfer på internettet.

Traditionelt har dette betydet, at du forsøger at få dit websted ind på Googles placering på søgemaskinerne, så det dukker op, når en potentiel kunde af dig indtaster en "søgeordssætning". Dette er blevet noget af en mystisk sort kunst. Der er specialister og konsulenter, der lever af at arbejde med virksomheder for at forsøge at få deres websteder på den første side af Googles søgemaskineresultater for de søgeord, som alle tror vil generere salg og kundeemner. Denne konsulenttjeneste kaldes søgemaskineoptimering.

Internet markedsføring er vokset til at omfatte pay-per-klik-annoncering. Det er annoncer (når du laver en Google-søgning, vises de i højre side af siden), som er skrevet af annoncører til at blive udløst, når der søges på bestemte søgeord eller sætninger. Hver gang en person klikker på annoncen, sendes de til annoncørens hjemmeside, og annoncøren bliver opkrævet for dette "klik". Sådan tjener Google milliarder af dollars.

Fremtiden for internetmarkedsføring vil være de sociale netværkssider som Facebook. Her vil den mest effektive annoncering være "viral" og mere "virtuel mund til mund". Dette er meget mere komplekst end søgemaskineoptimering og pay-per-klik-annoncering, men har potentialet til at være meget mere rentabelt!